הולי לנד או חולי לנד

הולי לנד או חולי לנד

ענף תוספי המזון והשימוש בהם הולך ומתרחב, ואיתו גדלה (באופן טבעי) גם ההתנגדות מצד המערכת הרפואית. לנו, העוסקים בתחום ומבינים מדי יום את חשיבותו, מהווה התנגדות שכזו רוח צד, אך לאלו שזה מכבר הצטרפו למערכת, ונפתחים לתחום בפעם הראשונה, הדבר מעורר חששות ושאלות רבות שלא תמיד נמצאת הכתובת המתאימה לענות עליהן. במקביל ניתן להבחין בבורות ובנטייה לבלבול או להכללה בעיתונות הצהובה, ולפיכך, בעקבות אוסף תחקירים, מחקרים וכתבות שהתפרסמו לאחרונה ומעוררות פחד, מצאתי לנכון להגיב, להעיר ולהוות כוח מאזן.

בחרתי לפתוח בתהייה, בשאלה: האם אנחנו הופכים להיות לחברה בריאה יותר מדי יום? האם הבשורות על פתיחת בתי חולים חדשים ועל הגדלת תקציבי הבריאות מלמדות על קידמה? או על הליכה לאחור? האם הנתונים על מספר החולים ההולך וגדל ועל התפשטות הסרטן בחברה מתקבלים אצלנו באדישות? ומה בידי האזרח התמים והפשוט לעשות? מתקבל הרושם שאנחנו אמורים להישאר נאמנים לידע ולמחקר הרפואי, ואין לנו מקום או חלק בבורותינו להתערב או לקבוע. אבל האם יש לנו חלק במצב הבריאות של עצמנו? התשובה הברורה היא כן. כל מי שמפיץ מוצר בריאות הוא שליח בריאות שחוץ מקופסא פלסטית עם כמוסות הוא מביא איתו בשורת בריאות שיש לה כמה מסרים:

1. לנו יש חלק בבריאות של עצמנו ועלינו להגדיל את המודעות שלנו כי היא כוח נוסף בדרך לריפוי ולהבראה. השימוש בתוספי מזון הוא דרך נוספת לנקוט עמדה אקטיבית ומעורבות במכלול הגורמים המשפיעים על בריאותנו כמו חברה, סביבה, רגשות וכו'. אל מול הפסיביות שמעביר הממסד הרפואי של בליעת תרופה וקבלה בכניעה את הסבל, עומדת הבחירה לשימוש מושכל בתוספי מזון. ויטמינים מינרלים ותוספי מזון הם כלי שמעורר ומעודד תהליך הבראה פנימי והם לא מהווים כלי טיפול מהירים בעידן הצ'יק צ'ק. בשונה מהנטייה הבסיסית לחפש "פתרון פלא כימי" שיעשה עבורי טוב, מהר ובמיוחד במקומי, מדובר בגישה המעבירה מסר של התמדה ומובילה לשינוי בסגנון החיים. אנחנו נוטלים את התוספים בנוסף לתזונה נבונה, לפעילות גופנית ולכלי חשיבה חיוביים השומרים על בריאותנו, זאת במקביל כמובן ולא במקום שום תרופה או המלצה רפואית שעלולה להחיש נגדנו את הגורמים הרפואיים.
2. אנחנו המפיצים של תוספי התזונה גאים ומוקירים תודה על הזכות שניתנה לנו כיחידים וכקבוצה להיות כוח משפיע. ראשית בהתוודעות למגוון רב של מוצרים שעשויים להוסיף כוח, אנרגיה ובריאות לחיינו, לשפע ההזדמנויות ללמוד, להכיר ולהיפתח לגישות ולשיטות ריפוי, והזכות לגרום אושר ולהקטין סבל לאלפי אנשים.
3. הסירו פחד, הציעו פתרונות פשוטים מתוך המבחר הגדול של המוצרים שמסוגלים לשנות עבור רבים את סגנון חייהם. אל תחפשו תוסף כנגד מחלה, נסו לבחור מוצרים שתומכים במערכות חלשות או כאלה הזקוקות לחיזוק.
4. חלק מהתוספים מהווים כלי סינון ועזרה כנגד שלל הגורמים החיצוניים המאיימים על בריאותנו: זיהום אויר, זיהום אוירה, כימיקלים וחומרים כימיים במזון, זיהום הקרקע ומקורות המים המפרים את האיזונים העדינים של גופנו.

לסיכום הבחירה להיות בריא ולעשות למען בריאותי היא אישית. היא לא ניתנת או נקנית מרשות, גוף או משרד ממשלתי. לקראת חג השבועות הגישו ליקיריכם סל בריאות מצומצם שאולי ימנע מהם את הצורך ב"סל התרופות המורחב".

מחקרים הם דבר נחוץ ומבורך אך כשמפרסמים מחקר על נזק של ויטמין או מינרל כזה או אחר, כדאי לבדוק כמה פרמטרים: האם ציינו שהמחקר נעשה על מוצר טבעי או סינטטי? מי מימן את המחקר? האם ידוע באיזה מצב ראשוני בריא או חולה היו המשתתפים במחקר? ולבסוף שאלו את עצמכם אם לא היו כל כך הרבה חולים האם גם היו הרבה פחות מחקרים?

*הכותב הוא מטפל ומעביר סדנאות וקורסים בנושא בריאות, תזונה תוספי מזון ואורח חיים בריא לקבוצות ולמטפלים בראשית דרכם.

No Comments

Post A Comment

דילוג לתוכן